Πριν από χρόνια ένας μαθητής μου ισχυρίστηκε ότι είχε το σύνδρομο asperger. Μου κέντρισε την περιέργεια .....
Το σύνδρομο άσπεργκερ μοιάζει πολύ με τον αυτισμό,
εμφανίζεται στην παιδική ηλικία συνήθως μεταξύ 5 και 8 ετών ή και αργότερα και
επηρεάζει κυρίως την ικανότητα επικοινωνίας και την κοινωνικοποίηση του ατόμου.
Είναι συχνότερο στα αγόρια απ’ ότι στα κορίτσια.
Τα παιδιά με το σύνδρομο
asperger είναι πιθανόν:
·Να
μην αντέχουν την πολυκοσμία, τον θόρυβο.
·Να
μιλούν για το αγαπημένο τους θέμα αδιαφορώντας για τις αντιδράσεις ή τα
συναισθήματα του συνομιλητή τους.
·Να
εκφράζουν αυθόρμητα ότι σκέφτονται σε σημείο που να φαίνονται αγενείς στους
άλλους.
·Να
στέκονται πολύ κοντά στον συνομιλητή τους.
·Να
μην κοιτούν στο πρόσωπο τον συνομιλητή τους.
·Να
χρησιμοποιούν «επίσημες λέξεις» που συχνά δεν ταιριάζουν στην περίπτωση.
·Να
μιλούν με μονότονη χροιά φωνής, σαν «ρομποτάκι».
·Αδυναμία
να δημιουργήσουν σχέσεις με τους συνομηλίκους τους και να συμμετέχουν σε
ομαδικά παιχνίδια, αν και το επιθυμούν.
·Να αναπτύσσουν συχνά ειδικό
ενδιαφέρον για ένα χόμπι ή μια συλλογή. Αποκτούν εξειδικευμένες γνώσεις για ένα
αντικείμενο π.χ. τα αεροπλάνα του Β’ παγκοσμίου πολέμου και τους αρέσει να
αναλύουν τις τεχνικές λεπτομέρειες που τα αφορούν.
·Παρουσιάζουν
διάσπαση προσοχής, λόγω της επικέντρωσης τους σε άσχετα ερεθίσματα.
·Δυσκολεύονται
στην επίλυση προβλημάτων και στην οργάνωση.
·Δυσκολεύονται
στην κατανόηση αφηρημένων και μεταφορικών εννοιών σ’ αντίθεση με την
συγκεκριμένη σκέψη.
·Έχουν
συνήθως μακροπρόθεσμη μνήμη, ιδιαίτερα σε θέματα που συνδέονται με τα
ενδιαφέροντα τους.
·Πολλά απ’ αυτά
έχουν ιδιαίτερες ικανότητες στα μαθηματικά, στη φυσική, στη μουσική, στη
μετεωρολογία, στις ξένες γλώσσες, όχι όμως και στα θεωρητικά μαθήματα.
Τα παιδιά με
σύνδρομο asperger δυσκολεύονται:
·Να
εκφράσουν απλά συναισθήματα (χαρά, λύπη, φόβο, θυμό) αυθόρμητα και κατάλληλα,
π.χ. μπορεί να γελάσουν δυνατά όταν δουν ένα παιδί να κλαίει.
·Να
μοιραστούν συναισθήματα και σκέψεις τους.
·Να
κατανοήσουν συναισθήματα που περιέχουν αντιφάσεις π.χ. πως κάποιος νιώθει θυμό
για ένα πρόσωπο που αγαπά.
·Να
ελέγξουν τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις τους σε καταστάσεις άγχους.
Είναι πολλά που πρέπει να ξέρει κανείς , είναι τόσο σημαντική η θέση του δασκάλου ...ήταν τόσο εύστοχη η ταινία .....μπορεί να βρείτε στα βιντεοκλάμπ δε ξέρω αν ορίζονται ακόμα ως τέτοια ...ή υποτιτλισμένη σε κάποιον πάροχο ταινιών On line....
Αν είσαι ΔΙΔΑΣΚΕΙΣ δες την
Αν είσαι ΓΟΝΙΟΣ δες την
Αν είσαι ΜΑΘΗΤΗΣ δες την.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΜΕΛΛΟΔΡΑΜΑ , ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ.
No comments:
Post a Comment